داستان های زیبای آموزنده و کوتاه مدیریتی در این بخش چند داستان زیبای مدیریتی از زندگی افراد معروف و مدیران را ارائه کرده ایم. بعضی از این داستان های آموزنده بر اساس واقعیت می باشند و امیدواریم از خواندن این قصه های جالب انگیزه بگیرید و مورد توجه شما قرار بگیرند. تدی و تامپسون درادامه مطلب
حکایت های جالب و آموزنده ی مدیریتی تفاوت تیم های ایرانی و ژاپنی این یه داستان جالبه در مورد تیم های ایرانی و ژاپنی با خوندنش با برخی از مشکلات مدیریتی کشورمان آشنا میشوید امیدوارم بتوانیم با این داستان ما این خطاها رو تکرار نکنیم یه روز یه تیم قایقرانی ایرانی تصمیم می گیرد کهادامه مطلب
مديريت يعني كاركردن از طريق ديگران با هنر انجام دادن كارها از طريق آنان ( Managers Must Know What ) 1- همه كس، يك كس، هركس، هيچ كس اين داستاني در مورد چهار فرد به نام هاي همه كس، يك كس، هركس، هيچ كس است. هنگامي كه يك كار مهم بايد انجام شود، همه مطمئنادامه مطلب
رسیدن به یک هدف خاص و موفقیت در کسب و کار از اصول اولیه ایی است که هر تیم حول محور آن شکل می گیرد. اگرچه تیم را دو یا چند عضو تشکیل می دهند که هر یک وظایف خاصی دارند، اما در این رهبر است که این وظایف خاص را به هم پیوند میادامه مطلب
شکل دنیا دارد تغییر میکند. گذشت آن زمان که رئیسها با شلاق و چماق کار را پیش میبردند. حالا شرکتهایی مثل اپل، گوگل، فیسبوک، آمازون و تسلا نشان دادند که میشود به دنیا نگاهی متفاوت داشت. میشود بهجای ریاست، رهبری کرد. میشود بجای فریاد زدن همدلی کرد. در این حالت مردم از شما پیروی نمیکنندادامه مطلب
چطور رئیس تان را افسون کنید؟ (اگر بدنبال افزایش حقوق هستید این کارها را انجام دهید)
چطور رئیس تان را افسون کنید؟اگر بدنبال افزایش حقوق هستید این کارها را انجام دهید اگر بدنبال افزایش حقوق هستد و میدانید برای این کار ابتدا باید رئیس تان را تحت تاثیر قرار دهید شاید کتاب ها و سخنرانی ها و نصیحت های افراد مختلف را در رابطه ای افسون کردن رئیس تان شنیده ایدادامه مطلب
زمانی که یک کسب و کار نوپا شکل می گیرد، فردی برای رهبری آن پیش قدم شده است که برای رسیدن به موفقیت و هدایت تیم، باید برخی از خصوصیت های ذاتی و رفتاری را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم برخی از خصیصه های مشترک در میان رهبران خوب را بیان کنیم. 1.ادامه مطلب
شاید به عنوان یک مدیر از عملکرد کارمندان خود ناراضی باشید؛ اما باید بدانید، هر جایگاهی احساس و درک متفاوتی دارد. کارآفرینان تا وقتی خود را جای کارمندان نگذارند، نمیتوانند به ایرادات و موانع موجود پی ببرند. اگر شما هم دوست دارید بدانید چگونه میتوانید بهره وری را در کارمندانتان بالا ببرید . مدیرعامل یک شرکت تصمیمادامه مطلب
می گویند مدیریت یعنی طی کردن پله های موفقیت به صورت گروهی و رهبری یعنی تشخیص دادنِ اینکه آیا نردبان بر دیوار صحیح تکیه کرده است یا نه، اگر در نقش یک مدیر یا رهبر هستید، شما مهم هستید… چون که بیشترین و مستقیم ترین تأثیر را بر زندگی دیگران می گذارید. به دلیل همین اهمیتادامه مطلب
چرا مدیران برتر راجع به مدیریت میمون ها در محل کار صحبت میکنند؟
اگر مدیر هستید، نیاز شدید دارید بدانید چطور میمون ها را مدیریت کنید… در غیر این صورت در بازی رقابت عصر حاضر یک بازنده خواهید بود که از دور رقابت باید کناره گیری کنید ! ممکن است کنجکاو شده باشید : نظریهی مدیریت میمون ها چیست؟ خب شما را با مقدمه های طولانی سرگرم نمیکنیمادامه مطلب
چطور رئیس تان را افسون کنید؟ (اگر بدنبال افزایش حقوق هستید این کارها را انجام دهید)
چطور رئیس تان را افسون کنید؟ اگر بدنبال افزایش حقوق هستید این کارها را انجام دهید اگر بدنبال افزایش حقوق هستد و میدانید برای این کار ابتدا باید رئیس تان را تحت تاثیر قرار دهید شاید کتاب ها و سخنرانی ها و نصیحت های افراد مختلف را در رابطه ای افسون کردن رئیس تان شنیدهادامه مطلب
مدیریت کیفیت به زبان ساده (چگونه میتوانیم از مدیریت کیفیت در افزایش سود و بهره وری کسب و کارمان استفاده کنیم؟)
اهمیت پی ریزی سیستم مدیریت کیفیت در هر کسب و کاری لازم الاجراء است .چرا که اساس این استاندارد بر پایه کنترل پروسه تولید ، نظم و مقررات ، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و صرفه جوئی است . بر خلاف تصورات موجود ، اجراء استاندارد برای مجموعه ها سخت و پر هزینه نیستادامه مطلب
هفت اصل مشارکت گروهی که راز قدرت بزرگترین تیمهای دنیاست
مشارکت گروهی مسألهای بسیار ارزشمند است، این امر در جهت رسیدن به اهداف در زندگی شخصی و به خصوص در زندگی کاری و سازمانها اهمیت ویژهای دارد. روشن است، هرچقدر میزان مشارکت سازنده بیشتر باشد در مقابل آن پیروزی و موفقیت نیز افزون خواهد گشت. متأسفانه به مسألهی مشارکت آن طور که باید پرداخته نمیشودادامه مطلب
چرا هوش هیجانی تنها چیزی است که برای تبدیل شدن به یک مدیر بزرگ لازم دارید؟
اولین بار در دههی نود، روانشناسی به نام سالوی «هوش هیجانی» را برای بیان کیفیت و درک احساسات افراد، همدردی با احساسات دیگران و توانایی ادارهی مطلوب خلق و خو به کار برد. در حقیقت این هوش مشتمل بر شناخت احساسات خویش و دیگران و استفاده از آن برای اتخاذ تصمیمهای مناسب در زندگی است.ادامه مطلب
زمان مطالعه: ۸دقیقه ارزیابی بازخورد (Feedback) ارزانترین و قدرتمندترین ابزار ممکن برای سنجش وضعیت عملکرد افراد است که با این حال کمترین استفاده از آن میشود. بازخورد به افراد کمک میکند از کیفیت عملکرد خود و دیگران آگاه شوند. مزیت این آگاهی در این است که به افراد انگیزه و انرژی داده و متعاقبا سببادامه مطلب
کوچینگ و هدایت شغلی کارکنان تازهکار با ۴ راهبرد مؤثر
اغلب افراد، بهخصوص جوانان، همیشه پس از استخدام یا ورود به یک تیم کاری جدید، به زمانی برای سازگارشدن نیاز دارند. در این دوره است که آنها با همکارانشان آشنا میشوند و تجربه کسب میکنند؛ اما در این میان، اشتباهاتی هم رخ میدهد. خطر اصلی نه بروز اشتباه بلکه نحوه برخورد مدیران و رهبران تیمادامه مطلب
مهارتی که باعث پیشرفت شما بهعنوان متخصصی کاربلد میشود، در جایگاه مدیر و رهبر، کمتر به کارتان میآید! بااینحال مدیران بسیاری این نکته را فراموش میکنند و همچنان اصرار دارند که باهوشترین فرد گروه باشند. مدیران تیزهوش بهسرعت یاد میگیرند که نه از مهارت خودشان، بلکه از مهارت اعضای گروه در راستای تیم سازی، بهبودادامه مطلب
چگونه با برقراری توازن بین کار و زندگی کارمندان آنها را همیشه راضی نگه میدارد؟
برقراری توازن بین کار و زندگی یکی از نیازهای اساسی سازمانها و خانوادههای کسانی است که در ادارات و سازمانها مشغول فعالیت هستند.اگر کسب و کارها بتوانند فشارهای خانواده و دیگر فشارهای وارده بر کارکنان را درک کنند، این امر هم به نفع خودشان است و هم کارمندان را قادر میسازد تا از عهدهی اینادامه مطلب
استراتژی پل های سوزان (نصیحت 500 ساله ای که زندگیتان را متحول میکند)
استراتژی پل های سوزان نصیحت 500 ساله ای که زندگیتان را متحول میکند در سال 1529 هرنان کرتس (Hernan Cortes) فرمانده بنام اسپانیایی در نبرد با امپراتوری آزتک ها زمانی که به ساحل جزیره و خاک دشمن رسید، اولین دستورش به سربازانش این بود : “آذوقه ها را بردارید و کشتی ها را آتش بزنید”ادامه مطلب
از قوانین عجیب و غریب مورفی چه می دانید؟! +لیست قوانین
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برخی اتفاقات در اطرافتان خاص، غیرقابل تصور و بنوعی عصبی کننده پیش بیاید و شما حس متفاوتی نسبت به آن داشته باشید، مورفی فردی بود که نسبت به این اتفاقات عکس العمل نشان میداد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برخی اتفاقات در اطرافتان خاص،ادامه مطلب
قانون مورفی قانون مورفی یک زبانزد رایج در فرهنگ غربی است که میگوید «هر خطای ممکن رخ خواهد داد.» این جمله از «ادوارد مورفی»، مهندس نیروی هوایی و محقق «نظریه آشوب» آمریکایی است. طبق این زبانزد همیشه همه چیزها در بدترین و نامناسبترین زمان به خطا میروند و کارها را لنگ میگذارند. معمولاً هنگامی کهادامه مطلب
قانون مورفی چیست؟ | قوانین مورفی چه چیزی را به ما میآموزند؟
اجازه بدهید بحث دربارهی قانون مورفی (Murphy’s Law) را با یک مثال ساده آغاز کنیم. اگر کارتون مورچه و مورچهخوار را دیده باشید، احتمالاً یکی از صحنههای معروف آن را بهخاطر دارید. در بخشی از آن کارتون، مورچهخوار زبان خود را روی خیابان پهن میکند تا مورچه را هنگام عبور از آنجا بگیرد و گرفتار کند. اماادامه مطلب
مذاکره کننده حرفهای شوید (7) چهار تکنیک غولآسای مذاکره که قویترین مذاکره کنندگان را هم به زانو در خواهد آورد
پس بهتر است همین الان آنها را یادبگیرید… خب، به امید خدا داریم خوب پیش میرویم… در قسمت قبلی از سری مقالات «مذاکره کننده حرفهای شوید» شما تکنیکهای بدستگیری موضع قدرت در مذاکره را یادگرفتید؛ اما حالا به تکنیکهای دیگر هم در حوزه مذاکره میرسیم… تکنیکهایی غولآسا برای تضمین موفقیت شما در مذاکره ! آماده اید؟ادامه مطلب
مذاکره کننده حرفهای شوید (4) با زبان بدن بلندتر صحبت میکنید
پس باید یادبگیرید چطور آنرا مدیریت کنید… مذاکره یعنی چه؟ مذاکره تکنیکیست برای بحث کردن بر سر ایدهها یا مشکلات برای رسیدن به نتیجهای به نفع هر طرف حاضر در مذاکره و خصوصا خودمان. حالا مذاکره چرا مهم است و باید آن را یاد بگیریم؟ به عنوان مثال شاید شما بهترین ایدهها را برای شروعادامه مطلب
چطور کارکنان و زیردستانمان را پر انگیزه نگه داریم؟ (11 نکته ویژه مدیران)
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد برای مدیر یک شرکت ضروری است که همواره کارمندانش را مورد تشویق قرار داده و آنها را شاد نگهدارد تا کیفیت کار در بالاترین سطح ممکن باشد. راضی نگهداشتن یک کارمند گاهی اوقات از پیداکردن یک کار خوب سختتر است. یک مدیر باید تمام راههای ممکن برای باادامه مطلب
راز جاودانه تمرکز شگفت انگیز سامورایی ها (+ تمرین هایی برای استفاده روزانه در کار و زندگی)
آیا راز یا جادویی در هدف گیری سامورایی های معبد کیودو بود که با چشمان بسته میتوانستند هدف ها را در تاریکی رصد کنند و دقیق تیر را از کمان به سمت هدف سوق دهند؟ ایگن هریگل اینطور فکر میکرد. او یک جوان آلمانی بود که تحت تاثیر داستان های شرق دور قرار گرفته بود وادامه مطلب
یا این چهار رفتار را در خود ایجاد کنید یا هرگز به رهبری کردن فکر نکنید
رهبر یا مدیر یک مجموعه کسی است که همه چیز به او ختم میشود. چه پیروزی و چه شکست در رسیدن به یک هدف، مسئولیتش متوجه نفر اول تیم است. همین نشان دهنده نقش مهم این جایگاه در یک سیستم دارد. البته وقتی صحبت از مدیر یا رهبر میکنیم منظورمان یک استاندارد جهانی است نهادامه مطلب
هر کسب و کاری که داشته باشیم دیر یا زود طوفانهایی سنگین به کارمان وارد خواهد شد. بحران کسب و کار برای یک مدیر یا کارآفرین یک چیز عادیست اما آیا همه میدانند با آن مقابله کنند؟ خیلی از ما بدون داشتن هیچ برنامه و آموزشی برای چنین مواقعی سرگردان و حیران فقط اتفاق هایادامه مطلب
شش جملهای که رهبران بزرگ هرگز استفاده نمیکنند فاش شد!
شاید شما هم آرزو دارید تبدیل به رهبری بزرگ و موفق شوید و بتوانید کارکنان خود را به خوبی اداره کنید. مدیر یک شرکت بزرگ هستید یا یک گروه کوچک را مدیریت می کنید، هیچ فرقی ندارد در هر صورت بهترین کار ممکن این است که با خصوصیات مدیران و رهبران بزرگ و موفق آشناادامه مطلب
دونالد ترامپ؛ رهبری منفور با درس های طلایی موفقیت | قسمت دوم
چهره های بزرگ دنیا ویژگی های منفی و مثبت زیادی دارد… 5 «کاری که ضربالاجل با خیلی از آدمها میکند، واقعاً میتواند حیرتآور و باورنکردنی باشد.» دونالد ترامپ حالا رئیسجمهور بزرگترین کشور دنیا از نظر اهمیت و پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیک و نظامی و … شده است؛ رئیسجمهور کشوری که آن را بهنوعی(!) بزرگترین امپراطوری تاریخادامه مطلب
دونالد ترامپ؛ رهبری منفور با درس های طلایی موفقیت | قسمت اول
چهره های بزرگ دنیا ویژگی های منفی و مثبت زیادی دارد… 3 دونالد ترامپ حالا رئیسجمهور بزرگترین کشور دنیا از نظر اهمیت و پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیک و نظامی و … شده است؛ رئیسجمهور کشوری که آن را بهنوعی(!) بزرگترین امپراطوری تاریخ هم میدانند. اما قبل از ترامپِ رئیسجمهور و منفود، ما یک ترامپ موفقیتیادامه مطلب
پیشنهادی که نمیتوانید رد کنید : درس های رهبری از فیلم “پدر خوانده”
یک CEO در دنیای واقعی چه وجه اشتراکی با نقش معروف پدرخوانده در فیلمی از همین نام “پدرخوانده” دارد؟ اگر جنبه خشونت و درگیری را از فیلم نادیده بگیریم میتوانیم چند درس مهم عمومی برای CEO ها و رهبران کسب و کار وجود دارد را فرابگیریم. در فیلم پدرخوانده درس هایی برای روابط, بنیان تیمیادامه مطلب
این سه سوال تعیین میکند شما به درد رهبری میخورید یا نه؟
رهبری یک مجموعه یک مسئولیت بزرگ است. کارمندان و مردم به تصمیمات شما نگاه میکنند، به رفتار شما. اینکه چطور آنها را هدایت میکنید، چطور پشتیبان مجموعه هستید و کار را به نتیجه میرسانید. یک رهبر واقعی راهش از دیکتاتورها و رئیسها جداست. او با تواضع در کنار افراد مجموعهاش زحمت میکشد، به آنها امیدادامه مطلب
افزایش 80 %-ی بهره وری به کمک این سه تکنیک انقلابی
http://ubeabale.ir اما قبلا در اینجا خواندید این یک پارادوکس شناخته شده است که تکنولوژی کار ما انسان ها را ساده تر میکند و بهره وری ما را افزایش میدهد ! درحالی که اکثر اوقات برعکس کار میکند؛نه تنها بهره وری ما را افزایش نمیدهد بلکه بهره وری ما را به طرز فجیعی کاهش میدهد. در حدی که اگرادامه مطلب